Dažnai užduodami klausimai

Kaip išsirinkti tinkamo dydžio padangas?

Atitinkami padangų dydžiai nurodyti ant automobilio degalų bako dangtelio arba vairuotojo durelių skyriuje. Reikia atsižvelgti į tai, kad jau sumontuotos padangos ne visada yra tinkamos, todėl prieš perkant naujas padangas svarbu pasidomėti, kokio dydžio padangos tinka jūsų automobiliui. Jei vis dar kyla abejonių, rekomenduojame kreiptis į vieną iš PadanguABC partnerių tarnybų ir gauti profesionalų patarimą apie viską, kas susiję su padangomis.

Kada reikia naujų padangų?

Tiek vasarinės, tiek žieminės padangos turi nusidėvėjimo indikatorius. Įstatymais nustatytas mažiausias leistinas protektoriaus gylis yra 4 mm žieminėms ir 1,6 mm vasarinėms padangoms. Tačiau rekomenduojame kasdieną atkreipti dėmesį į nusidėvėjimą. Jei važiavimas tampa nestabilus, ypač šlapiu oru, laikas keisti padangas.
Ar padangų pasirinkimas turi įtakos degalų sąnaudoms?

Taip. Kiekviena padanga turi tam tikrą pasipriešinimą riedėjimui. Tai jėga, kuri veikia prieš padangos riedėjimo kryptį. Kadangi padangos įtakoja iki 20 % visų automobilių degalų, o sunkvežimių – iki 35 %, svarbu pasiekti mažus pasipriešinimo riedėjimui rodiklius.

Veikiamos transporto priemonės svorio padangos deformuojasi sąlyčio su kelio danga vietoje ir praranda energiją degalų pavidalu. Kuo didesnė deformacija, tuo didesnis pasipriešinimas riedėjimui ir atitinkamai didesnės degalų sąnaudos.

Kaip padangų pasirinkimas įtakoja stabdymo kelio ilgį?

Stabdymo kelią gali įtakoti keli veiksniai: gumos sudėtis, protektoriaus dizainas, padangų būklė (naujos arba naudotos), automobilio svoris ir sezoniškumas. Pavyzdžiui, jei žieminių padangų stabdymo kelias žiemos sąlygomis yra trumpesnis, tai vasarą tų pačių padangų stabdymo kelias bus daug ilgesnis.

Todėl būtina įvertinti padangų būklę ir tinkamumą sezonui. Visos ES parduodamos padangos turi turėti etiketę su informacija apie kiekvienos padangos stabdymo kelią ant šlapios dangos.

Kas yra homologacija ir OE padangos?

Originalios komplektacijos padangos – tai padangos, kurios montuojamos automobiliams jau gamyklinėje versijoje. Homologuotos padangos – tai padangos su tam tikrais struktūriniais pakeitimais, užsakytos automobilių gamintojų ir pagamintos konkretiems automobilių modeliams.

Kada draudimo bendrovės gali atsisakyti išmokėti kompensaciją?

Draudimo bendrovės gali atsisakyti išmokėti draudimo išmoką, jei padangos neatitinka teisės aktų reikalavimų: jų nusidėvėjimas viršija nurodytą minimalų protektoriaus gylį arba neatitinka sezono.

Kodėl būtina subalansuoti padangas?

Kiekviena padanga ir diskas turi savo sunkiausius taškus, kurie sukuria disbalansą, todėl sukuria vibraciją, apsunkina automobilio važiavimą ir prisideda prie priešlaikinio padangų susidėvėjimo. Norint to išvengti ir užtikrinti ilgą padangos tarnavimo laiką bei patogų vairavimą, būtina atlikti balansavimą. Padangos turi būti subalansuotos kiekvieno sezono pradžioje prieš jų naudojimą.

Kuo skiriasi žieminės padangos nuo vasarinių ir universalių padangų?

Minkštesnis žieminių padangų gumos mišinys, palyginti su vasarinių padangų gumos mišiniu, rodo geresnius eksploatacinius rodiklius esant žemai temperatūrai. Žieminės padangos turi specialias lamelių (protektoriaus rašto elementų) technologijas, kurios užtikrina gerą valdymą ne tik ant sniego ir ledo, bet ir ant šlapių žiemos kelių.

Vasarinių padangų protektoriaus raštas nepritaikytas kontaktui su sniegu ir ledu, dėl to pailgėja automobilio stabdymo kelias.

Kita vertus, universalios padangos skirtos švelnesnėms klimato sąlygoms.

Kodėl svarbu išlaikyti tinkamą padangų slėgį?

Padangų slėgis turi įtakos padangų nusidėvėjimo greičiui, vairavimo saugumui ir komfortui, degalų taupymui ir automobilio važiuoklės susidėvėjimui.

Kas yra suvedimas ir kodėl svarbu jį reguliariai tikrinti ir reguliuoti?

Savērsums ir rekomendējams savirzes pārbaudes pakalpojums, pēc katras riepu maiņas, kas nodrošina, lai netiktu bojātas uzstadītās riepas, nepareiza savērsuma rezultātā. Pareizi noregulēts riteņu savērsuma – sagāzuma leņķis, nodrošinās jūsu auto stabilitāti uz ceļa, atvieglos vadāmību, ka arī pagarinās riepu kalpošanas laiku.

Įvairių tipų protektoriaus raštai

Paprastai yra trys pagrindiniai protektoriaus rašto tipai: kryptinis, simetriškas ir asimetrinis protektoriaus raštas.

Kryptis

Užtikrina gerą sukibimą su kelio danga ir užtikrina geresnį stabdymą, tačiau tokias padangas ant automobilio reikėtų montuoti tik važiavimo kryptimi.

  • Surinkimo metu reikia laikytis sukimosi krypties
  • Geri balai pagal daugelį parametrų
  • Geras vandens nuvedimas

Simetriškas

Daugiau dėmesio skiriama vandens pašalinimui nuo padangos ir sukibimo su keliu srities.

  • Montuojant nesvarbu, kuria kryptimi montuojamos padangos
  • Vidutinis balų skaičius pagal daugelį parametrų

Asimetriškas

Kiekvienai protektoriaus zonai galima priskirti savo užduotį, kuri labai pagerina bendrą našumą tiek sausame, tiek šlapiame kelyje

  • Montuojant reikia atkreipti dėmesį į vidinį/išorinį kraštą
  • Geri balai pagal daugelį parametrų
  • Geras vandens nuvedimas
  • Didesni išoriniai blokai geresniam stabilumui posūkiuose

Kokiais atvejais galima sutaisyti pažeistą padangą?

Bet kokiu atveju padangos remontą rekomenduojama patikėti specialistams. Jei pažeidimas yra padangos šone, jos netaisomos.

Ar padangoms reikalinga speciali priežiūra?

Padangų priežiūrą patartina atlikti naudojant specialias padangų putas, apsaugančias nuo UV spindulių.

Ar galima ant skirtingų automobilio ašių dėti skirtingų dydžių ar skirtingų protektoriaus raštų padangas?

Teoriškai galima naudoti įvairių tipų padangas, tačiau padangų gamintojas nerekomenduoja vienu metu naudoti skirtingų tipų protektorių. Kelių eismo taisyklėse nurodyta, kad ant tos pačios ašies turi būti vienodo dydžio padangos.

Pasitaiko atvejų, kai ant skirtingų ašių galima dėti įvairaus dydžio padangas, tačiau su sąlyga, kad tai numatė automobilio gamintojas. Naudojant skirtingų tipų padangas, reikia reguliariai tikrinti nusidėvėjimą. 

Jei norėčiau pakeisti tik dvi padangas, ar jos būtų montuojamos priekyje ar gale?

Tai priklauso nuo automobilio varančiosios ašies. Naujos padangos montuojamos ant varančiosios ašies, kad visas mazgas dėvėtusi tolygiai.

Ką reiškia, kai padangos dydis pažymėtas XL?

XL reiškia Extra Load – padidinta keliamoji galia. XL tipo padangos turi sustiprintas šonines sieneles ir dažniausiai yra žemo profilio padangos.

Kiek laiko tinka padangos?

Į šį klausimą vienareikšmiškai atsakyti negalima, nes padangos tarnavimo laikas priklauso nuo kelių faktorių, tokių kaip važiavimo sąlygos, susidėvėjimas, kelio danga ir pan., tačiau vidutiniškai padangos tarnauja 2-4 sezonus.

Kuo skiriasi vasarinės ir universalios padangos?

Vasarinės ir universalios padangos visų pirma skiriasi gumos sudėtimi ir protektoriaus raštu. Universalių padangų protektoriaus raštas turi daugiau plyšių ir griovelių, protektorius suskaidytas, kad atliktų savo funkcijas net esant sniegui. Kita vertus, vasarinės padangos yra kietesnės sudėties, o protektorius turi mažiau griovelių, todėl padanga išlaiko savo standumą ir formą, esant padidėjusiai apkrovai..

Ar galiu važinėti vasarinėmis padangomis ištisus metus?

Tikrai ne, nes vasarinės padangos, skirtingai nei žieminės, nėra skirtos žiemiškoms oro ir kelio sąlygoms ir saugumo požiūriu nėra skirtos važiuoti žiemą.

Ieškokite artimiausio padangų centro savo mieste!

Pažiūrėkite ir išsirinkite didžiausiame Šiaurės Europoje padangų sandėlyje saugomas padangas ir įsigykite jas iš vieno iš mūsų partnerių! PadanguABC yra jūsų padangų vadovas, suteikiantis galimybę prieš perkant pažvelgti į maksimalų sprendimų skaičių ir rasti tinkamas padangas savo automobiliui. Mūsų partnerių servisuose Jūsų lauks įspūdingas prekių asortimentas: daugiau nei 10 000 padangų ir daugiau nei 300 įvairaus dizaino automobilių ratlankių.